MediaWatch

DR strammer retningslinjer for samarbejde med billedbureauer

Efter det er kommet frem, at freelancefotograf selv har iscenesat scenarier for at kunne tage billeder af det og sælge dem til bl.a. DR, strammer stationen nu sine krav til samarbejder.

Foto: Agnete Schlichtkrull, DR

Fremover vil DR kun samarbejde med billedbureauer, der efterkommer god presseskik, er tilmeldt Pressenævnet og har personlig byline på deres billedmateriale. Det skriver Journalisten med henvisning til en artikel på dr.dk.

Det er en stramning af public service-stationens retningslinjer for billedbureauer, der samarbejdes med. Det udløber af, at det er kommet frem, af en samarbejdspartners fotograf bl.a. selv har iscenesat scenarier for at kunne tage billeder af det og videresælge.

"Jeg vil langt hellere undvære småsensationelle billeder i blå-blink-genren end risikere, at DR's troværdighed bliver sat over styr på det her," siger Thomas Falbe til DR.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere