MediaWatch

DR's streamingtjeneste overhalede Netflix i december

DR's streamingtjeneste lokkede flere danskere til i december, end Netflix gjorde, viser undersøgelse.

Julefeber var DR's bud på en julekalender i 2020. | Foto: Eddie Klint, DFF

I løbet af efteråret har flere og flere danskere benyttet sig af DR's streamingtjeneste, og det kulminerede i december, da DRTV havde flere besøgende end Netflix. Det skriver Politiken på baggrund af spørgeundersøgelser, Kantar Gallup har lavet for DR.

48 pct. af alle danskere over fire år var i løbet af en uge i december forbi DRTV, mens Netflix fik besøg af 45 pct. af danskerne. Det er første gang nogensinde, at DRTV ligger over Netflix i sådan en måling, skriver Politiken.

TV 2 Play har også oplevet konstant fremgang i efteråret. 26 pct. af danskerne over fire år var i december omkring TV 2-streamingtjenesten. YouTube er højdespringer. 51 pct. af danskerne besøgte således videoplatformen i december.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs