MediaWatch

Disney forventer at få en plads i danske hjem

Nordisk landechef for Walt Disney Company forventer, at underholdningsselskabets prispunkt og velkendte produktioner vil sikre den nye streamingtjeneste en plads i det danske marked. Antallet er forhåndstilmeldte abonnenter er han "godt tilfreds" med, lyder det.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Allerede inden Disneys nye streamingtjeneste er gået i luften i Danmark, lyder meldingen fra Disneys nordiske landechef, Hans van Rijn, at han er "godt tifreds" med antallet af tilmeldte abonnenter. Det skriver Berlingske.

Prissætningen er lavere end konkurrenterne hos Viaplay, Netflix eller HBO, og det forventer Hans van Rijn, vil spille ind i forhold til at sikre Disney+ en plads i de danske hjem.

"Jeg vil ikke kommentere, om det betyder, at man så smider andre streamingtjenester ud. Typisk har en husstand et basisabonnement på en tjeneste, der dækker det brede behov, og så et abonnement til det mere specifikke, for eksempel hvis man er vild med fodbold. Her kommer vi ind," siger han til Berlingske, hvor han heller ikke ønsker at kommentere på, hvilken markedsposition, Disney sigter efter.

Disney+ lanceres i morgen, tirsdag 15. september, på det danske marked.

Prisen er 59 kr. per måned, men tegner man årsabonnement inden lanceringsdatoen, bliver gennemsnitsprisen 41 kr. månedligt. Til sammenligning koster et abonnement på Netflix, Viaplay eller HBO mellem 79 kr 99 kr. Tjenesten ruller ind på markedet med over 500 film, 7300 episoder og 40 originale produktioner fra Disney, Pixar, Marvel, Star Wars og National Geographic.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere