MediaWatch

Ny streamingtjeneste skyder nordisk salg i gang

En måned før det bliver muligt at se streamingtjenesten Disney+ i Danmark og Norden har koncernen sat gang i abonnementssalget.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

I midten af september ruller Disney streamingtjenesten Disney+ ud i Skandinavien, men den amerikanske koncern har allerede nu kørt salgskanonerne i stilling og indledt abonnementssalget i Norden.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra koncernen.

Prissætingen ligger under konkurrenter som Netflix og HBO med en pris på 59 kr. per måned – og 41 kr. månedligt, hvis man tegner et årsabonnement, i det første salgsfremstød frem til lanceringen.

Disney annoncerede i juni den nordiske lanceringsdato, som er sat til 15. september. Tjenesten har været undervejs igennem længere tid og havde premiere i USA i november sidste år.

I maj havde streamingtjenesten ifølge Disneys egne tal fået 54,5 mio. abonnenter indtil videre.

Tjenesten indeholder Disneys egne produktioner, men også sællerter fra de selskaber, som hører ind under Disney-koncernens paraply som Star Wars-film og superheltefilm fra Marvel Studios.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs