MediaWatch

Ny streamingtjeneste skyder nordisk salg i gang

En måned før det bliver muligt at se streamingtjenesten Disney+ i Danmark og Norden har koncernen sat gang i abonnementssalget.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

I midten af september ruller Disney streamingtjenesten Disney+ ud i Skandinavien, men den amerikanske koncern har allerede nu kørt salgskanonerne i stilling og indledt abonnementssalget i Norden.

Det fremgår af en pressemeddelelse fra koncernen.

Prissætingen ligger under konkurrenter som Netflix og HBO med en pris på 59 kr. per måned – og 41 kr. månedligt, hvis man tegner et årsabonnement, i det første salgsfremstød frem til lanceringen.

Disney annoncerede i juni den nordiske lanceringsdato, som er sat til 15. september. Tjenesten har været undervejs igennem længere tid og havde premiere i USA i november sidste år.

I maj havde streamingtjenesten ifølge Disneys egne tal fået 54,5 mio. abonnenter indtil videre.

Tjenesten indeholder Disneys egne produktioner, men også sællerter fra de selskaber, som hører ind under Disney-koncernens paraply som Star Wars-film og superheltefilm fra Marvel Studios.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs