MediaWatch

DR forventer hård konkurrence fra Disneys streamingtjeneste

Erfaringerne fra andre lande gør, at DR bereder sig på stærk konkurrence fra den kommende tilføjelse til det efterhånden tætpakkede streamingmarked fra underholdningskæmpen Disney.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Om mindre end to uger ruller en af verdens største underholdningskoncerner sin nye streamingtjeneste Disney+ ud på det danske marked med over 500 film, 7300 episoder og 40 originale produktioner fra Disney, Pixar, Marvel, Star Wars og National Geographic - og med dét katalog forventer DR, at Disney hurtigt bliver en stærk konkurrent. Det skriver Finans.

"Vi har fulgt Disney+’s lancering i Europa, og vi bemærker, at de hurtigt etablerer sig på de lokale markeder. Vi forventer ligeledes, at de hurtigt bliver en stærk aktør i Danmark," siger DR's publiceringschef Peter Rosberg.

Han mener dog, at DR's tilbud til børn kan noget andet end Disney i og med public service-stationen har et andet tilbud end det amerikanske underholdningsselskab - en garanti om reklamefrit, dansk indhold med et lokalt, dansk perspektiv.

Disney+ bliver lanceret 15. september. Prissætningen ligger under konkurrenter som Netflix og HBO og er 59 kr. per måned. Tegner man årsabonnement inden lanceringsdatoen, bliver gennemsnitsprisen 41 kr. månedligt.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny Zetland-chefredaktør, redning af radiokanaler og Radio Loud 2.0 har været ingredienserne i denne uges mediegryderet. Få stillet sulten med vores sammenkog af de vigtigste historier i denne briefing.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs