MediaWatch

DR vil ramme de alleryngste med nyt univers

En varslet offensiv over for de mindste børn og deres forældre rykker nærmere hos DR. Målet er ikke at få børn til at bruge mere tid på medier, men at give et DR-alternativ til eksempelvis Youtube.

Foto: Bjarne Bergius Hermansen / DR

1-3-årige er i fokus for DR’s endnu navnløse satsning, som efter planen går i luften i 2021. De planer har DR luftet tidligere, og tirsdag blev der sat flere ord på, da public service-stationen inviterede til Børneproducenternes Dag, hvor der blev fortalt mere om planerne for DR Ultra, der har 9-14-årige som målgruppe, DR Ramasjang til de 3-8-årige og så altså det kommende tilbud til de allermindste børn.

DR’s forsøg på at levere indhold til de yngste børn skal bl.a. ses i lyset af, at de 1-3-årige i forvejen er om ikke storbrugere, så i hvert fald forbrugere af medier.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere