DR Ultra og DR3 taber de unge i stor stil efter lukning af tv-kanaler
!["Klassen" og det øvrige indhold fra DR Ultra når ikke så bredt ud til kanalens målgruppe nu som før lukningen af flow-kanalen DR Ultra i begyndelsen af 2020. | Foto: DR/Holger Rytter Hansen, Ali Rastegar Nadjmi](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12338566.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7bv04ug4l6h10tkskk21.jpg)
Lukningen af DR3 og DR Ultra på traditionelt tv ved årsskiftet har sat kanalernes kontakt til de unge voldsomt tilbage. De to unge DR-brands forsøger i stedet at ramme brugerne online især på streamingtjenesten DRTV, men skiftet fra flow til digitalt har skåret store lunser af følgerskaren, viser tal for den ugentlige dækning i målgrupperne fra DR Medieforskning.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
DR Medier sætter konstitueret tv-chef permanent i stolen
For abonnenter