DR Ultra og DR3 taber de unge i stor stil efter lukning af tv-kanaler

Trods massiv digitalisering er DR Ultra og DR3's kontakt til målgrupperne dalet markant efter lukningen af flow-kanalerne ved årsskiftet. Det bliver svært at vinde det tabte tilbage, mener mediedirektør, som pointerer, at DR samlet set fastholder de unge. Medieråd advarer om "massivt" pres på danskproduceret indhold til børn og unge og ser det som et uomgængeligt tema i medieforhandlinger.
"Klassen" og det øvrige indhold fra DR Ultra når ikke så bredt ud til kanalens målgruppe nu som før lukningen af flow-kanalen DR Ultra i begyndelsen af 2020. | Foto: DR/Holger Rytter Hansen, Ali Rastegar Nadjmi
"Klassen" og det øvrige indhold fra DR Ultra når ikke så bredt ud til kanalens målgruppe nu som før lukningen af flow-kanalen DR Ultra i begyndelsen af 2020. | Foto: DR/Holger Rytter Hansen, Ali Rastegar Nadjmi

Lukningen af DR3 og DR Ultra på traditionelt tv ved årsskiftet har sat kanalernes kontakt til de unge voldsomt tilbage. De to unge DR-brands forsøger i stedet at ramme brugerne online især på streamingtjenesten DRTV, men skiftet fra flow til digitalt har skåret store lunser af følgerskaren, viser tal for den ugentlige dækning i målgrupperne fra DR Medieforskning.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også