MediaWatch

"Vi er tvunget ud i den her konkurrence, og det er digitalt, det foregår"

De unge kanaler DR Ultra og DR3 taber i kampen om de unge mediebrugere efter lukning af tv-kanaler. En politisk lempelse og gentænkning af must carry-princippet kan være en vej frem ifølge DR's mediedirektør, men der er ingen nemme løsninger.

Henriette Marienlund, mediedirektør, DR. | Foto: Jens Dresling

DR er blevet sat tilbage i kampen om de unges opmærksomhed på DR Ultra og DR3 efter lukningen af kanalerne på flow-tv og overgangen til rent digitale tilbud.

Selvom kanalernes målgrupper er digitalt indfødte og opvoksede, har digitaliseringen af DR Ultra og DR3 kostet dyrt. Hvor DR Ultra tidligere var i ugentlig kontakt med hver anden 9-14-årig, er det i dag hver tredje. For DR3 er den ugentlige kontakt halveret fra 21 pct. til 10 pct. i målgruppen 15-31 år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Top 20: Sæsonfinaler trak færre live-seere

Efterårets største danske underholdningsformater rundede sæsonen af i sidste uge, men i modsætning til sidste år nåede finaleprogrammerne med en enkelt undtagelse ikke over en mio. live-seere.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs