DR Ultra og DR3 kæmper kompleks digital kamp uden flow-tv som trumf

DR når ud til færre unge på DR Ultra og DR3 på grund af lukning af tv-kanalerne og en digitalisering, der presser synlighed og distribution. Medieråd vil have politikerne til at forholde sig til techkæmpers rolle i udviklingen.
Foto: Bjarne Bergius Hermansen/DR
Foto: Bjarne Bergius Hermansen/DR

Tv-kanalerne DR Ultra og DR3 blev lukket som flow-kanaler ved årsskiftet, og i stedet har de to brands rettet mod børn og unge fået et rent digitalt liv. Det har sat kanalernes kontakt til de unge under hårdt pres.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også