Outdoor-udbyder melder næsten alt udsolgt

Udbyder af outdoor-annonceplads beretter om tocifrede vækstrater og melder så godt som alt udsolgt de kommende måneder.
Foto: Niels Hougaard/Polfoto/Arkiv
Foto: Niels Hougaard/Polfoto/Arkiv

AFA Jcdecaux, der udbyder outdoor-reklamer, beretter om fremgang i årets tredje kvartal og melder, at næsten al reklameplads er udsolgt frem til november. Det skriver selskabet i en pressemeddelelse.

AFA Jcdecaux oplyser ikke præcist, hvor stor væksten er, men af meddelelsen fremgår det, at den er tocifret i årets tredje kvartal sammenlignet med samme kvartal sidste år.

"Vi ser mange positive tendenser i markedet. Modsat andre mediegrupper oplever vi et øget tryk fra annoncørerne. Man kan jo ikke zappe væk, sige nej tak eller adblocke en abribus (annonce ved f.eks. busstoppested, red.), der står i byrummet. Vores tredje kvartal er nu stort set udsolgt for alle produkter. Vi har en smule abribuser og lidt railboards tilbage. Ellers skal man frem til november for at finde plads igen. Det er nogle år siden, det sidst er sket," udtaler commercial director Karsten Ras Mikkelsen hos AFA Jcdecaux, i meddelelsen.

Ifølge Mediaindex fra Kreativitet & Kommunikation, der baserer sig på indberetninger fra mediebureauer, var årets første halvår ikke noget at råbe hurra for for outdoor-annoncebranchen. Her var tilbagegangen omkring 2,5 pct. målt i forhold til første halvår af 2015.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også