MediaWatch

Svenske mediers anonnceomsætning slår rekord

En rapport viser, at der i 2015 flød flere annoncekroner i de svenske mediers kasser end nogensinde før.

Foto: Miriam Dalsgaard/Polfoto/Arkiv

I 2015 blev der brugt 32,9 mia. svenske kr., svarende til 26,3 mia. kr., på annonceplads i de svenske medier. Det skriver Resume på baggrund af en rapport fra svenske Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).

De 32,9 mia. svenske kr. markerer samtidig en ny rekord. Den seneste blev sat i 2008, hvor annonceomsætningen var 32,8 mia. svenske kr.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs