Både omsætning og indtjening led i 2014 hos reklamebureauerne. Det viser en brancheanalyse foretaget af Experian for Brancheforeningen Grakom, der repræsenterer virksomheder inden for kommunikation, design og medieproduktion.
Analysen dykker ned i 1187 regnskaber, og tallene viser, at nettoomsætningen i 2014 faldt med 10,7 pct. i forhold til året før. Endnu større er faldet i det primære resultat, der blev 15,3 pct. lavere i 2014.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.