
Mens taberne er mange, er mediebureauerne på kort sigt vinderne af den stadigt voksende brug af de såkaldte adblockere.
Det skriver Rasmus Dunvad, kreativ direktør i reklamebureauet Marv, i et indlæg på Bureaubiz.
"De (mediebureauerne, red.) synes alle sammen at være faldet på halen over at de her får et værktøj, som kan måle, hvor mange der er blevet præsenteret for et råbende stykke digital ligegyldighed. Og de uheldige blandt publikum som har klikket, spammer mediebureauerne blot med mere ligegyldighed, mens de med dollartegn i øjnene bilder deres kunder ind, at de køber sikkerhed," skriver Rasmus Dunvad, som dog mener, at mediebureauernes fordel er en stakket frist, så længe annoncerne ikke engagerer brugerne.
Taberne ved læsernes brug af annonceblokering er ifølge Rasmus Dunvad først og fremmest afsenderene af annoncerne, men i sidste ende er alle tabere, fordi medierne, der er vores fælles spilleplade, ødelægges, skriver han.