MediaWatch

Reklamedirektør: Adblockere gavner mediebureauer på kort sigt

Mediebureauernes kan på kort sigt lukrere på brugen af annonceblokering. I sidste ende er alle dog tabere, skriver kreativ direktør i reklamebureau.

Mens taberne er mange, er mediebureauerne på kort sigt vinderne af den stadigt voksende brug af de såkaldte adblockere.

Det skriver Rasmus Dunvad, kreativ direktør i reklamebureauet Marv, i et indlæg på Bureaubiz.

"De (mediebureauerne, red.) synes alle sammen at være faldet på halen over at de her får et værktøj, som kan måle, hvor mange der er blevet præsenteret for et råbende stykke digital ligegyldighed. Og de uheldige blandt publikum som har klikket, spammer mediebureauerne blot med mere ligegyldighed, mens de med dollartegn i øjnene bilder deres kunder ind, at de køber sikkerhed," skriver Rasmus Dunvad, som dog mener, at mediebureauernes fordel er en stakket frist, så længe annoncerne ikke engagerer brugerne.

Taberne ved læsernes brug af annonceblokering er ifølge Rasmus Dunvad først og fremmest afsenderene af annoncerne, men i sidste ende er alle tabere, fordi medierne, der er vores fælles spilleplade, ødelægges, skriver han.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs