MediaWatch

Nyt bureau sætter sig på PR-tronen

Et nyt selskab indtager førstepladsen over PR-bureauernes bruttofortjeneste. Tidligere førsteplads falder mest tilbage af alle.

Foto: Colourbox

Operate var i 2014 Danmarks største PR-bureau, når man måler på bruttofortjenesten. Det viser en opgørelse fra Bureaubiz.

Bruttofortjenesten landede på 29,9 mio. kr., og det var et mulehår foran listens nummer to, som er Mannov. Året før var Primetime, der løb af med førstepladsen.

Netop Primetime havde i 2014 ifølge Bureaubiz' opgørelse det største fald i bruttofortjenesten sammenlignet med 2013.

"Alle bureauer oplever, at kundernes aktivitet går op og ned. Vi var så uheldige i 2014, at en række store kunder samtidig skar markant ned på deres aktivitet. Den slags er svært at gardere sig mod," siger Primetimes adm. direktør Peter Sterup til Bureaubiz.

På tredjepladsen for 2014 placerer Geelmuyden.kiese sig.

Mere fra MediaWatch

TV 2 afviser blankt kritik fra Danske Filminstruktører om svigt af dansk film

Dansk Film bliver ikke ladt i stikken af tv-stationerne efter deres filmforpligtelse er afskaffet, siger TV 2's fiktionschef, der går i rette med Danske Filminstruktørers kritik af bl.a. mindre og manglende risikovillig støtte fra DR og TV 2 til dansk film. Samlet er pengene til dansk film ikke blevet mindre, siger hun.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kristeligt Dagblads mangeårige chefredaktør takker af, Radio- og tv-nævnet undrer sig over Radio4's lyttertal, og JP/Politikens Hus har offentliggjort bedste regnskab i årevis. Hop med på denne uges catch-up med de vigtigste historier i ugen, der er gået.

Medier nyder godt af nedlagt strejkekasse

JP/Politikens Hus skal have modtaget et tocifret millionbeløb fra Danske Mediers kasse, der blev nedlagt i 2021, da arbejdsgiverforeningen blev en del af Dansk Erhverv.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs