Nyt bureau sætter sig på PR-tronen

Et nyt selskab indtager førstepladsen over PR-bureauernes bruttofortjeneste. Tidligere førsteplads falder mest tilbage af alle.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Operate var i 2014 Danmarks største PR-bureau, når man måler på bruttofortjenesten. Det viser en opgørelse fra Bureaubiz.

Bruttofortjenesten landede på 29,9 mio. kr., og det var et mulehår foran listens nummer to, som er Mannov. Året før var Primetime, der løb af med førstepladsen.

Netop Primetime havde i 2014 ifølge Bureaubiz' opgørelse det største fald i bruttofortjenesten sammenlignet med 2013.

"Alle bureauer oplever, at kundernes aktivitet går op og ned. Vi var så uheldige i 2014, at en række store kunder samtidig skar markant ned på deres aktivitet. Den slags er svært at gardere sig mod," siger Primetimes adm. direktør Peter Sterup til Bureaubiz.

På tredjepladsen for 2014 placerer Geelmuyden.kiese sig.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også