MediaWatch

Nyt bureau sætter sig på PR-tronen

Et nyt selskab indtager førstepladsen over PR-bureauernes bruttofortjeneste. Tidligere førsteplads falder mest tilbage af alle.

Foto: Colourbox

Operate var i 2014 Danmarks største PR-bureau, når man måler på bruttofortjenesten. Det viser en opgørelse fra Bureaubiz.

Bruttofortjenesten landede på 29,9 mio. kr., og det var et mulehår foran listens nummer to, som er Mannov. Året før var Primetime, der løb af med førstepladsen.

Netop Primetime havde i 2014 ifølge Bureaubiz' opgørelse det største fald i bruttofortjenesten sammenlignet med 2013.

"Alle bureauer oplever, at kundernes aktivitet går op og ned. Vi var så uheldige i 2014, at en række store kunder samtidig skar markant ned på deres aktivitet. Den slags er svært at gardere sig mod," siger Primetimes adm. direktør Peter Sterup til Bureaubiz.

På tredjepladsen for 2014 placerer Geelmuyden.kiese sig.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs