MediaWatch

Nyt bureau sætter sig på PR-tronen

Et nyt selskab indtager førstepladsen over PR-bureauernes bruttofortjeneste. Tidligere førsteplads falder mest tilbage af alle.

Foto: Colourbox

Operate var i 2014 Danmarks største PR-bureau, når man måler på bruttofortjenesten. Det viser en opgørelse fra Bureaubiz.

Bruttofortjenesten landede på 29,9 mio. kr., og det var et mulehår foran listens nummer to, som er Mannov. Året før var Primetime, der løb af med førstepladsen.

Netop Primetime havde i 2014 ifølge Bureaubiz' opgørelse det største fald i bruttofortjenesten sammenlignet med 2013.

"Alle bureauer oplever, at kundernes aktivitet går op og ned. Vi var så uheldige i 2014, at en række store kunder samtidig skar markant ned på deres aktivitet. Den slags er svært at gardere sig mod," siger Primetimes adm. direktør Peter Sterup til Bureaubiz.

På tredjepladsen for 2014 placerer Geelmuyden.kiese sig.

Mere fra MediaWatch

B.T.'s fejlskud bekymrer ikke brancheorganisation

Direktør for Danske Medier ser B.T.’s investeringslyst som et sundhedstegn, selv om storbyeventyret kuldsejlede på under et år. Det er dog nødvendigt at knække koden til de lokale og digitale læsere, mener han.

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs