MediaWatch

Bureauer: Begrænset effekt af La Liga-usikkerhed

Dagen før første kamp har ingen danske tv-kanaler sikret sig rettighederne til den bedste spanske fodboldrække. Annoncemæssigt er betydningen ikke enorm, lyder det fra branchefolk.

Kampene mellem Real Madrid (i hvidt) og Barcelona er de største trækplastre i La Liga. | Foto: Emilio Morenatti/AP/Polfoto/Arkiv

Fredag aften mødes Sevilla og Malaga i den første kamp i den nye sæson af den spanske La Liga. Hidtil har SBS Discovery siddet på tv-rettighederne, men den aftale udløb ved udgangen af sidste sæson.

Derfor er ligaen tv-hjemløs i Danmark kun en dag før startfløjtet. Fra mediebureauerne lyder det, at den usikre situation ikke har den helt store betydning for, hvor annoncekronerne søger hen. Det gælder i hvert fald for langt de fleste annoncørers vedkommende.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs