MediaWatch

Bladhuse: Internt salg kompenserer for svigtende mediebureauer

Selvom de danske bladhuses indtjening på annoncer til printmedier solgt gennem mediebureauer er faldet, har annoncesalgscheferne ro i maven. Internt salg vokser nemlig samtidig, lyder det fra flere.

Danske magasinhuse sælger færre annoncer til deres trykte magasiner gennem mediebureauer end tidligere.

Ifølge det seneste Mediaindex fra Kreativitet & Kommunikation er det den mediekategori, hvor annoncesalget er gået mest tilbage i år. Det samlede salg for "Magasiner og ugeblade" er således gået ned med 15 procent i første halvår, sammenlignet med første halvår af 2014.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs