MediaWatch

PR-bureauer i markant vækst

På fire år er de danske PR-bureauers omsætning vokset med mere end 30 pct.

Omsætningen i landets PR-bureuaer er på bare fire år steget med hele 34 pct. Det viser en ny analyse, som brancheorganisationen Dansk Erhverv står bag, skriver Berlingske Business.

"Vi har fokus på at skabe resultater og på at gøre branchen mere professionel – hvilket også nødvendigt, for kunderne er blevet dygtigere og stiller naturligvis stigende krav i takst med, at PR ikke bare ses som et redskab til at komme i medierne, men som en nødvendighed for at få forretningsstrategien til at leve," siger Søren Kaster, formand for PR-branchen, til Berlingske Business.

Udover at være formand for PR-branchen, står Søren Kaster i spidsen for kommunikationsbureauet Kasters. Selskabet forbedrede i 2014 både bruttofortjeneste og resultat. Bruttofortjenesten steg fra 3,9 mio. kr. i 2013 til 6,1 mio. kr., og årsresultatet blev en rund million mod et overskud på 400.000 i 2013.

 PR-formand roser lobby-register

 Kasters lander lunt efter opkøb af "PR-Tiger" 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs