Fem bureauer går efter DAB-millioner
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5992178.ece/ALTERNATES/schema-16_9/dab%2520lyt.jpg)
Kulturstyrelsen har i dag afgjort, hvilke kommunikationsbureauer, der er med i opløbet om at vinde opgaven om at eksekvere en omfattende info-kampagne for radiomodtagelse på DAB.
Kampagnen skal søsættes næste år og løbe til udgangen af 2019.
Målgruppen for kampagnen er hele den danske befolkning, og der er afsat 10,7 mio. kr. til den samlede informationskampagne.
Ifølge to medieaftaler skal FM-båndet lukkes ved udgangen af 2019, hvis minimum 50 pct. af radiolytningen, herunder radiolytningen i biler, medio 2018 sker på digitale platforme.
Derfor skal der gennemføres en omfattende informationskampagne til hele befolkningen. Kampagnen skal også give generel information til befolkningen om den digitale overgang, og den køreplan for udbygning af digital radio i Danmark, som er planlagt.
Vinder findes i februar
Ved ansøgningsfristen var der indkommet 24 ansøgninger. Alle ansøgninger opfyldte de konditionsmæssige minimumskrav, og der var tale om et samlet set stærkt ansøgerfelt, skriver Kulturstyrelsen.
Kulturstyrelsen har udvalgt disse ansøgere, Advance A/S (Konsortiet Advance/Geelmuyden Kiese) Advice A/S, Bysted A/S (Konsortiet Bysted-Kompas), Primetime Kommunikations A/S og Radius Kommunikation A/S.
De udvalgte fem ansøgere er blevet vurderet til at fremvise de mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave.
Tildeling af kontrakten forventes efter tidsplanen at ske ultimo februar 2015.
'Giro413'-flytning koster ud 8 af 10 lyttere
Branche til politikere: Træk håndbremsen på DAB
Styrelsen udbyder DAB-kampagne til 11 mio.
DF: DR skal spille alle musikgenrer på FM
Relaterede artikler
Branche til politikere: Træk håndbremsen på DAB
For abonnenter