Flyproducent har annonceret mere end alle andre
![Foto: Martin Kurt Haglund/Polfoto/Arkiv](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article6954592.ece/ALTERNATES/schema-16_9/8736317.jpg%2520aviser%2520dagblade)
Den amerikanske flyproducent Boeing, der er med i opløbet om at levere Danmarks næste kampfly, har sat tryk under sin annoncekampagne. Det skriver Berlingske.
Siden torsdag i forrige uge har Boeing annonceret dobbelt så meget i landets aviser som den næststørste annoncør, viser tal fra Gallup Adfacts.
"Den er ikke bare massiv, den er voldsom. Kampagner med den intensitet ser man ellers stort set kun i forbindelse med folketingsvalg. Jeg kan næsten ikke komme i tanker om en produktintroduktion, som har fået så stort et tryk som Boeings," siger Frederik Preisler, partner og kreativ direktør i reklamebureauet Mensch.
Boeings annoncering i aviserne løber den sidste halvanden uge op i lidt over 5 mio. kr. målt i listepriser. Det tal tager ikke højde for mænderabatter. Dertil kommer annoncering i form af udendørsreklamer på togstationer og busstoppesteder for 1,3 mio. kroner. Tallet er igen i listepriser, skriver Berlingske.
Relaterede artikler
Omnicom går i luften med ny datastyrke
For abonnenter
Coop dropper tv-reklamerne
For abonnenter
Mediebureauer: Ny annoncevaluta er vejen frem
For abonnenter