Flyproducent har annonceret mere end alle andre

Amerikansk flyproducent har den sidste halvanden uge annoncet dobbelt så meget i landets aviser som den næststørste annoncør.
Foto: Martin Kurt Haglund/Polfoto/Arkiv
Foto: Martin Kurt Haglund/Polfoto/Arkiv

Den amerikanske flyproducent Boeing, der er med i opløbet om at levere Danmarks næste kampfly, har sat tryk under sin annoncekampagne. Det skriver Berlingske.

Siden torsdag i forrige uge har Boeing annonceret dobbelt så meget i landets aviser som den næststørste annoncør, viser tal fra Gallup Adfacts.

"Den er ikke bare massiv, den er voldsom. Kampagner med den intensitet ser man ellers stort set kun i forbindelse med folketingsvalg. Jeg kan næsten ikke komme i tanker om en produktintroduktion, som har fået så stort et tryk som Boeings," siger Frederik Preisler, partner og kreativ direktør i reklamebureauet Mensch.

Boeings annoncering i aviserne løber den sidste halvanden uge op i lidt over 5 mio. kr. målt i listepriser. Det tal tager ikke højde for mænderabatter. Dertil kommer annoncering i form af udendørsreklamer på togstationer og busstoppesteder for 1,3 mio. kroner. Tallet er igen i listepriser, skriver Berlingske.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også