MediaWatch

Flyproducent har annonceret mere end alle andre

Amerikansk flyproducent har den sidste halvanden uge annoncet dobbelt så meget i landets aviser som den næststørste annoncør.

Foto: Martin Kurt Haglund/Polfoto/Arkiv

Den amerikanske flyproducent Boeing, der er med i opløbet om at levere Danmarks næste kampfly, har sat tryk under sin annoncekampagne. Det skriver Berlingske.

Siden torsdag i forrige uge har Boeing annonceret dobbelt så meget i landets aviser som den næststørste annoncør, viser tal fra Gallup Adfacts.

"Den er ikke bare massiv, den er voldsom. Kampagner med den intensitet ser man ellers stort set kun i forbindelse med folketingsvalg. Jeg kan næsten ikke komme i tanker om en produktintroduktion, som har fået så stort et tryk som Boeings," siger Frederik Preisler, partner og kreativ direktør i reklamebureauet Mensch.

Boeings annoncering i aviserne løber den sidste halvanden uge op i lidt over 5 mio. kr. målt i listepriser. Det tal tager ikke højde for mænderabatter. Dertil kommer annoncering i form af udendørsreklamer på togstationer og busstoppesteder for 1,3 mio. kroner. Tallet er igen i listepriser, skriver Berlingske.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs