MediaWatch

Flyproducent har annonceret mere end alle andre

Amerikansk flyproducent har den sidste halvanden uge annoncet dobbelt så meget i landets aviser som den næststørste annoncør.

Foto: Martin Kurt Haglund/Polfoto/Arkiv

Den amerikanske flyproducent Boeing, der er med i opløbet om at levere Danmarks næste kampfly, har sat tryk under sin annoncekampagne. Det skriver Berlingske.

Siden torsdag i forrige uge har Boeing annonceret dobbelt så meget i landets aviser som den næststørste annoncør, viser tal fra Gallup Adfacts.

"Den er ikke bare massiv, den er voldsom. Kampagner med den intensitet ser man ellers stort set kun i forbindelse med folketingsvalg. Jeg kan næsten ikke komme i tanker om en produktintroduktion, som har fået så stort et tryk som Boeings," siger Frederik Preisler, partner og kreativ direktør i reklamebureauet Mensch.

Boeings annoncering i aviserne løber den sidste halvanden uge op i lidt over 5 mio. kr. målt i listepriser. Det tal tager ikke højde for mænderabatter. Dertil kommer annoncering i form af udendørsreklamer på togstationer og busstoppesteder for 1,3 mio. kroner. Tallet er igen i listepriser, skriver Berlingske.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs