MediaWatch

Sms-salg skaffer nye online-abonnenter hos EB

Halvdelen af kunderne til Ekstra Bladets digitale abonnement, Ekstra, rekrutteres via sms-køb.

Foto: Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

Mobilen har med hastige skridt vokset sig til at blive brugernes foretrukne platform, når de læser Ekstra Bladet online. I takt med den udvikling er salget af digitale abonnementer flyttet med over på mobilen. I dag rekrutteres ca. halvdelen af avisens betalende online-kunder via sms-køb – og det er på trods af, at det først var i slutningen af april måned, at det blev muligt at købe abonnementsadgang via sms på mobilen.

”Cirka halvdelen af vores nye abonnenter på Ekstra signer i dag up via sms, mens den anden halvdel køber adgang via kreditkort fra enten dekstop, tablet eller mobil. Lige da vi åbnede op for muligheden for at betale via sms, var det faktisk endnu mere populært, men det har udjævnet sig og ligger nu gennem stabilt på ca. halvdelen af ny-rekrutteringerne,” fortæller Lisbeth Langwadt, der er ledende redaktør for betalt indhold på Ekstra Bladet med ansvar for bl.a. Ekstra.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs