MediaWatch

Sms-salg skaffer nye online-abonnenter hos EB

Halvdelen af kunderne til Ekstra Bladets digitale abonnement, Ekstra, rekrutteres via sms-køb.

Foto: Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

Mobilen har med hastige skridt vokset sig til at blive brugernes foretrukne platform, når de læser Ekstra Bladet online. I takt med den udvikling er salget af digitale abonnementer flyttet med over på mobilen. I dag rekrutteres ca. halvdelen af avisens betalende online-kunder via sms-køb – og det er på trods af, at det først var i slutningen af april måned, at det blev muligt at købe abonnementsadgang via sms på mobilen.

”Cirka halvdelen af vores nye abonnenter på Ekstra signer i dag up via sms, mens den anden halvdel køber adgang via kreditkort fra enten dekstop, tablet eller mobil. Lige da vi åbnede op for muligheden for at betale via sms, var det faktisk endnu mere populært, men det har udjævnet sig og ligger nu gennem stabilt på ca. halvdelen af ny-rekrutteringerne,” fortæller Lisbeth Langwadt, der er ledende redaktør for betalt indhold på Ekstra Bladet med ansvar for bl.a. Ekstra.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kritiseret aftale om rettighedsbetaling lagt på is, mediebureauer kigger efter alternativer til Facebook, DR dropper livekoncerter, podcastbureau udvider med nye formater, og lokale radio- og tv-stationer har fået inddraget deres sendetilladelser. Læs med, når vi gennemgår ugens største mediesager.

Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise

En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs