MediaWatch

New York Times går efter digital fordobling

Den digitale omsætning hos New York Times skal fordobles frem mod 2020, og mediet vil nå bredere ud i verden.

En digital omsætning på 400 mio. dollar (2,65 mia. kr.) lyder meget pænt, men det er langt fra nok for New York Times. Mediet vil fordoble beløbet, så det i 2020 rammer 800 mio. dollar. Det skriver New York Times i en strategiplan for de kommende år.

De 400 mio. dollar, som den digitale omsætning lød på sidste år, svarer til en fordobling på omkring fem år. Tidligere på året nåede New York Times som det første medie 1 mio. betalende digitale abonnenter, og mediet mener i det hele taget at være i fin digital form. Men der skal mere til.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs