MediaWatch

EB samler redaktionelle og kommercielle kræfter på Ekstra

Tættere samarbejde mellem de redaktionelle og kommercielle medarbejdere skal trække flere læsere til Ekstra Bladets digitale abonnement Ekstra.

Foto: Thomas Borberg/Polfoto/Arkiv

Ekstra Bladet har lavet en ny struktur for holdet bag det digitale abonnement, Ekstra. Den betyder, at redaktionelle og kommercielle medarbejdere i fremtiden kommer til at sidde side om side. Det sker for at skabe mere relevant indhold for avisens digitale abonnenter, forklarer ledende redaktør Lisbeth Langwadt.

"Vi afholder allerede udviklingsmøder sammen, hvor vi udveksler ideer, og vi er ikke bange for at lade de to grupper samarbejde. Der er mange snitflader mellem det redaktionelle og det kommercielle på de nye digitale platforme. Når vi laver nyhedsbreve, ved journalisterne for eksempel, hvordan vi skaber det bedste indhold, mens de kommercielle medarbejdere har mere forstand på, hvordan man skruer det sammen, så nyhedsbrevet fungerer over for kunderne," siger Lisbeth Langwadt, ledende redaktør på Ekstra Bladet med ansvar for betalt indhold. Hun har ansvaret for de journalistiske såvel som de kommercielle medarbejdere på Ekstra under sig.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs