Den skandinaviske mediekoncern Schibsted omsatte for 3,971 mia. norske kr. i andet kvartal, og det er 3,8 pct. bedre end i samme periode i fjor.
Resultatet før skat endte på 375 mio. kr., men det er 13,1 procent dårligere end i tilsvarende periode i 2012, oplyser Schibsted i sin kvartalsrapport. Det skriver kampanje.com.
Omsætningen er rent faktisk 51 mio. kr. bedre end gennemsnittet af analytikernes estimater. Schibsted-chef Rolv Erik Ryssdal lægger vægt på, at mediekoncernens digitale satsninger kompenserer for mediehusenes tab på papirmedier.
"Indtægtsvæksten fra de digitale virksomheder fortsætter med at opveje nedgangen i papirpublikationerne i Schibsted Media Group. Resultatvæksten i etablerede onlinevirksomheder kompenserer også for lavere indtjening på papir,” siger han, og tilføjer at det totale driftsresultatet blev påvirket af betydelige investeringer i nye digitale virksomheder.
Danske avishuse har Nordens laveste lønsomhed