Kønsbalancen står stille i medietoppen på trods af mere arbejde med mangfoldighed

Omkring to ud af tre topledere i mediebranchen er mænd, viser undersøgelse af 83 virksomheder. Den skæve kønsbalance er relativt høj på regionale og lokale medier.
Det er fortsat to ud af tre topledere i den danske mediebranche, der er mænd. | Foto: Melissa Kühn Hjerrild
Det er fortsat to ud af tre topledere i den danske mediebranche, der er mænd. | Foto: Melissa Kühn Hjerrild

Flere medieselskaber arbejder aktivt på at få en mere ligelig fordeling af mænd og kvinder i deres stab og ledelse end for to år siden, men det har endnu ikke rykket på kønsbalancen på ledelsesgangene. Det viser en undersøgelse, som Danmarks Medie- og Journalisthøjskole og Danske Medier står bag, og som følger op på samme granskning i 2021.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også