Den danske medietop halter efter andre nordiske lande i arbejdet med ligestilling

Mediebranchen har sovet i timen, mens lande som Sverige, Norge og Island har arbejdet systematisk med at få flere kvinder ind i toppen af magthierarkiet. Det bør de danske virksomheder lære af, fortæller to tidligere mediedirektører fra DR og Dagens Medicin.
Gitte Rabøl og Marion Hannerup fortæller om, hvordan de første to år af deres arbejde med mediebranchens kønsbalance i nordisk perspektiv har vist, at Danmark står bagerst i forhold til de andre lande. | Foto: Melissa Kühn Hjerrild
Gitte Rabøl og Marion Hannerup fortæller om, hvordan de første to år af deres arbejde med mediebranchens kønsbalance i nordisk perspektiv har vist, at Danmark står bagerst i forhold til de andre lande. | Foto: Melissa Kühn Hjerrild

Danmark halter væsentligt bagefter nabolande som Norge, Sverige og Island i arbejdet med at skabe kønsbalance i toppen af mediebranchen. Skal Danmark rykke sig på området, skal de øverste mediechefer indse, at dagsordenen er kommet for at blive, så de kan lige så godt følge med.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også