Mindst 18 sparerunder på godt et år - nedskæringer har sat dybe aftryk i mediebranchen

En kaskade af nedskæringer har regnet ned over medierne det seneste år, udløst af en hård opbremsning på annoncemarkedet og stigende omkostninger. MediaWatch gør status over situationen.
Flere medier har måtte skære omkostningerne til af flere omgange på grund af et udfordret marked. | Foto: Thomas Borberg
Flere medier har måtte skære omkostningerne til af flere omgange på grund af et udfordret marked. | Foto: Thomas Borberg

Den danske mediebranche er gennem de seneste 12-13 måneder gået gennem en af de mest tumultariske perioder i nyere tid. I hvert fald, når der skeles til antallet af sparerunder, påvirkede medarbejdere og usikkerhed omkring det forretningsøkonomiske fundament, udgivelserne står på.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også