MediaWatch

Mediehuse melder om annoncører i bakgear på grund af coronafrygt

Flere medier fortæller om aflyste reklamebookinger og forsigtige annoncører på grund af den økonomiske usikkerhed, som coronavirus skaber. Især rejseannoncører slår bak, men regionalt mediehus oplever, at andre brancher hastigt følger trop.

Foto: Jason Idris

Frygten for de økonomiske konsekvenser af coronavirussets spredning sætter spor i mediehusenes salgsafdelinger.

Flere medier fortæller til MediaWatch, at de oplever annoncører, der aflyser annoncebookinger og sætter marketingbudgetter på hold på grund af den økonomiske usikkerhed, som udbruddet af coronavirus fører med sig.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs