MediaWatch

Bladhuse undrer sig: Mediebureauer svigter trykte magasiner

Trykte magasiner giver samme værdi og kvalitet for annoncørerne, som de altid har gjort. Sådan lyder det fra to af landets bladhuse, som undrer sig over, at mediebureauerne nedprioriterer magasinerne.  

Foto: Colourbox

Samarbejdet mellem landets bladhuse og mediebureauer er for nedadgående, når det kommer til annoncering i trykte magasiner. Ifølge seneste tal fra Kreativitet & Kommunikations Mediaindex, der viser annonceomsætningen gennem bureauer på en række medietyper, er der tale om et omsætningsfald på 15 pct. på magasiner og ugeblade sammenlignet med sidste år.

Selvom magasinerne kompenserer for faldet via direkte annoncering, er det en ærgerlig udvikling, lyder det fra to af landets største bladhuse.  

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Flertal skrider bag forslag om at droppe momsfritagelse

Efter en uvildig advokatundersøgelse har slået bunden ud på regeringens præmis om, at en EU-dom påtvinger indførelse af moms på bl.a. rettighedsvederlag, vil Konservative stemme nej til lovforslaget, som dermed står til at falde.

Le Gammeltoft stopper på Heartbeats

Aller Media bekræfter, at stifter og direktør for det digitale medie og bureau har valgt at opsige sin stilling. Le Gammeltoft har stået i spidsen for selskabet siden 2015.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs