Specialmediers annoncefald bremser op

Der blev sat en stopper for faldet i annoncer i andet kvartal, viser den seneste udgave af specialmediernes annoncebarometer.

Noget tyder på, at de pressede specialmedier er på vej til at vende udviklingen på et ellers faldende annoncemarked, skriver Markedsføring.

Ifølge Danske Specialmediers annoncebarometer bremser udviklingen op og ender på index 99 i andet kvartal. Kigger man på det forrige kvartal, så indkasserede specialmedierne en annonce-lussing med en tilbagegang på 16 pct. i forhold til året før.

På trods af opbremsningen af faldet i andet kvartal, ender det samlede index på 91 for 1. halvår. Opbremsningen af annoncedykket lægger sig op af resultaterne i en nylig måling fra brancheforeningen Kreativitet & Kommunikations Mediaindex.

Overskuddet faldt igen i Idényt

"Mediestøtten glemmer nichemedierne"

Fagblade kæmper hård kamp på annoncemarkedet 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også