Overskuddet faldt igen i Idényt

2012 forsatte den nedadgående tendens for Idényt, der sidste år skar to tredjedele af den danske stab væk.  

[fakta] Annoncemarkedet bed fra sig sidste år, og det gik hårdt ud over Idényt. Det annoncefinansierede, hustandsomdelte Bonnier-magasin så for fjerde år i træk bruttofortjenesten falde, mens bundlinjen også fulgte den faldende tendens fra 2011.

Idényt gennemgik sidste år en ganske omfattende omorganisering og centralisering, der skulle forbedre bundlinjen. Årets resultat faldt dog til 1,3 mio. kr. mod 3,9 mio. kr.  i 2011 og 6,6 mio.  i 2010.

"Resultatet for 2012 er selvfølgelig ikke tilfredsstillende, men det afspejler vor branches og segments udfordringer," skriver salgsdirektør og landechef i Idényt, Tommy Sverre Wilumsen, i en mail til MediaWatch.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også