MediaWatch

To OMD-direktører stifter ny bureau-konkurrent

To tidligere OMD-direktører er med i partnerkredsen bag et nyt selskab, der skal arbejde med automatisering af mediahåndtering.  

To tidligere OMD-profiler er med i kredsen af kendte bureau- og webfolk, der sammen har stiftet selskabet Blackwood Seven - et selskab, der kunne ligne en konkurrent til mediabureauerne. Det skriver Bureaubiz.dk.

Tidligere adm. direktør for OMD, Thomas Bertelsen, er managing partner i det nye selskab, og tidligere digital direktør hos OMD Rune Kiowsky er partner og head of strategic planning i selskabet, der på sin hjemmeside, beskriver sig selv således:

"Blackwood Seven bygger verdens første automatiserede mediehåndterings-platform hvorfra annoncører vil kunne planlægge og indrykke kampagner på tværs af alle mediegrupper ud fra den nyeste og mest avancerede data."

Posten som adm. direktør i Blackwood Seven varetages af Christoffer Feilberg, der kommer fra et job som CEO på Jobzonen. Tidligere Jubii-CEO, Henrik Busch, er managing partner.

I bestyrelsen for det nye selskab finder man den tidligere Grey-topchef, Carl Erik Kjærsgaard, der er formand, og Peter Ferslew, stifter af og direktør for reklamebureauet Ocean.

Thomas Bertelsen bekræfter over for Bureaubiz, at der er et nyt selskab på vej. Yderligere detaljer holder han dog tæt til kroppen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Illustreret Videnskab hentede ny chefredaktør med fortid på B.T., Sam Productions meldte om sikker sejlads gennem 2021, inden modvind ramte i 2022, og rundspørge viste begrænset vilje til at betale for podcasts. Dét og meget mere kan du blive klogere på i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Flertal vil af med spilreklamer

Et flertal af den danske befolkning mener, at spilreklamer bør forbydes. Det viser en meningsmåling, som Jyllands-Posten har fået lavet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs