Lead Agency fastholder vækstkursen

Kresten Schultz-Jørgensens kommunikationsbureau Lead Agency tredoblede næsten sit årsresultat i 2012.

Danske Lead Agency har nu i seks år rådgivet kunder inden for det private og offentlige om strategisk kommunikation, og med stifteren Kresten Schultz Jørgensen ved roret har Lead holdt skruen lige i vandet med en lille, men stabil vækst.

Bruttofortjenesten lå i 2012 på 7 mio. kr., og det er en stigning på knap 25 procent i forhold til sidste års resultat på 5,3 mio. kr. Årsresultatet blev 2,5 gange større i forhold til resultatet fra 2011, til 654.903 fra 257.887 kroner.

Og det er til trods for, at personaleomkostningerne er steget fra 4,7 mio. kr. til 5,8 mio. kr. i perioden. Antallet af medarbejdere holder dog samme niveau, på 7, i forhold til 2011.

I ledelsesberetningen hæfter man sig ved, at markedet for rådgivning er presset, og alligevel oplever Lead Agency vækst.

”Leads fortsatte vækst følger den forretningsplan, der er lagt ved virksomhedens stiftelse i 2007, og hvor årlig vækst skal bidrage til at positionere og konsolidere Lead Agency som en førende rådgivningsvirksomhed i kommunikationsbranchen inden for de tre discipliner PR, PA og branding”.

Ledelsen forventer, at væksten vil fortsætte i 2013, hvor Kresten Schultz Jørgen og co. netop har budt den tidligere kommunikationschef i DSB, Jakob Høyer, velkommen i ejerkredsen, få uger efter at et andet kendt navn, Torsten Jansen, blev tilknyttet som associeret partner.

Lead Agency ApS er stiftet af den tidl. chefredaktør på Aktuelt og Dagen, Kresten Schultz Jørgensen, i 2007. Han er i dag den adm. direktør.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også