Aller: Ny Se og Hør-chef skal kunne se muligheder online

Forlagsdirektør på Aller Media åbner op for, hvilke kriterier Se og Hørs nye chefredaktør gerne skulle leve op til. Og det er bl.a. at få sladder-ikonet til at tjene flere penge på digitale platforme.
af CHRISTIAN GRUNERT PEDERSEN

Det kulørte ugeblad Se og hør har nu stået uden chefredaktør i en måned.

Udgiveren Aller arbejder fortsat på at finde den person, som skal gå i forgængerne Henrik Qvortrup og Kim Henningsens fodspor. Forlagsredaktøren Per Ingdal har afleveret en ønskeliste med kandidater til et bureau, der nu er gået på jagt efter den rigtige profil, som bl.a. skal forstå at udnytte de digitale muligheder, siger Ingdal til BT.

”Vi har et brand, der lige som så mange andre medier bevæger sig fra et tungt udgangspunkt på print til den digitale verden. Derfor leder vi også efter en person, der forstår, hvad de digitale platforme kan, også i forhold til indtjening og markedsføring,” siger Per Ingdal, som dog ikke nævner navne.

Han eller hun skal forstå at gå helt til grænsen for, hvad medier kan tillade sig.

”Den nye chefredaktør skal være en person, der er en god leder og som forstår Se og Hørs koncept. Altså at man går til grænsen, afkoder, hvor grænsen går og løser de svære dilemmaer, der følger med,” siger Per Ingdal.

BT nævner i artiklen de to kendte tv-værter Jes Dorph og Kåre Quist, som navne der før har været i spil som favoritter til jobbet som chefredaktør, men de to herrer afviser begge at ville forlade deres respektive job på TV3 og DR.

Aller Media tager sig god tid til at finde kandidatten, siger Per Ingdal.

”Der er ingen panik. Vi har en rigtig god redaktion, der klarer tingene fornuftigt,” siger han.

Aller: Se og Hør skal ikke vandkæmmes

Kim Henningsen stopper som chefredaktør for Se og Hør

Aller: Mere konkurrence om sladderstoffet 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også