MediaWatch

Den Sydvestjydske Venstrepresse dropper Ringkøbing-aviser

De lokale Berlingske-aviser Dagbladet Ringkøbing-Skjern og to andre Ringkøbing-aviser kommer ikke til at dele kantine med JydskeVestkysten. Den Sydvestjydske Venstrepresse er ude af spillet om aviserne.

Månedlange forhandlinger mellem Den Sydvestjyske Venstrepresse om salg af Berlingskes halvdel af Syddanske Medier er ved at nå en afslutning. Venstrepressen har været i spil til fem ugeaviser i Syd- og Sønderjylland, Dagbladet Ringkøbing-Skjern, Ugeavisen Ringkøbing, Ugeposten Skjern og Jysk Avistryk i Vonsild samt en andel af ugeavisen Vesterhavsposten til Den Sydvestjyske Venstrepresse.

Men Ringkøbing-aviserne bliver ikke en del af et samlet køb, siger formand for den Den Sydvestjyske Venstrepresse til Jyllands-Posten.

"Det spiller en underordnet rolle for os. Jeg har ikke grund til at tro andet, end at det bliver til noget med resten," siger Arne Paabøl Andersen til Jyllands-Posten.

Han mener, at Herning Dagblad nu er den mest sandsynlige køber af de tre Ringkøbing-aviser, men det vil avisen hverken be- eller afkræfte.

"En del har spurgt mig, men som virksomhedsleder er det klart, at jeg ikke kan udtale mig om andre forretningsmæssige forhold," siger Folkebladets adm. direktør Alex Nielsen.

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs