Aller: Dagbladet-opkøb skal booste digital omsætning

Opkøbet af Norges tredjestørste avis skal være med til at sikre en digital omsætning på 600 mio. kr., lyder det fra Aller-chef Roger Hansen.

Selvom Aller har købt Norge tredjestørste avis med overtagelsen af tabloid-avisen Dagbladet, så er det den digitale side af den nye forretning, som er særligt interessant for Aller.

Den digitale omsætning i Aller skal op og runde, hvad der svarer til 600 mio. norske kroner i det kommende år. Her kommer Dagbladet til at spille en væsentlig rolle, siger Allers norske direktør Roger Hansen til Kampanje.

”I løbet af tre-fem år bør vi have en digital omsætning. Så begynder det at se pænt ud,” siger Roger Hansen til Kampanje.

I dag omsætter Aller og Dagbladet tilsammen for omkring 260-270 mio. norske kroner online. Til sammenligning omsætter Norges største onlinemedie VG Nett for 454 mio. norske kroner.

Aller råder over en række forskellige aktiviteter online i Norge – herunder Seher.no (norsk Se og Hør, red.), kk.no og digi.no. Aller skal nu til at se på, hvordan indtægterne fra de forskellige online-medier nu kan øges.

”Nu må chefredaktørerne på Se & Hør og Dagbladet, Ellen Arnstad og John Arne Markussen, sammen med deres folk sætte sig ned efter sommerferien og vurdere, hvad der er klogt at gøre. Jeg har ikke i svaret i dag,” siger Roger Hansen til Kampanje.

Pål Thore: "Rigtigt og godt" at købe Dagbladet

Aller køber "norsk BT"

Aller: Mere konkurrence om sladderstoffet 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også