Forhandler efter historisk techlov: Annoncører vil være på vej mod krav på linje med GDPR

Fredag vedtog EU et livtag med platforme som Meta og Google, der ifølge forhandler skal give mere lige konkurrence på bl.a. målrettede reklamer. Det er kun første skridt på vejen mod generelt skrappere EU-krav til annoncører, vurderer Christel Schaldemose. Brancheforening ser konsekvenser for hele mediebranchen.
Foto: European Parliament / Alexis Haulot
Foto: European Parliament / Alexis Haulot
AF PETER THOMSEN, WATCH MEDIERS EU-KORRESPONDENT

BRUXELLES – Der bliver færre data at arbejde med, men mere lige arbejdsvilkår, når det gælder om at målrette reklamer til børn og unge.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også