
BRUXELLES – Der bliver færre data at arbejde med, men mere lige arbejdsvilkår, når det gælder om at målrette reklamer til børn og unge.
Det er i hvert fald en af de overordnede konklusioner, efter EU’s lovgivende forsamlinger fredag nat vedtog et af unionens digitale flagskibsprojekter og længe ventede livtag med techgiganter som Meta og Google; Digital Services Act (DSA).
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra MediaWatch
Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise
En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.