TV 2 ansætter brandingchef for hovedkanalen

TV 2 henter chef fra DR til stilling som brandingchef for hovedkanalen og søger yderligere en brandingchef, som skal have ansvar for TV 2 Networks.

Vicky Wassmann Dahi begynder 1. juni hos TV 2 i en nyoprettet stilling som brandingchef for hovedkanalen. Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.

Hun har været ansat hos blandt andet Carlsberg og senest DR gennem otte år. Her havde Vicky Wassmann Dahi ligeledes ansvar for brand-strategien for DR's kanaler.

"Jobbet som brandingchef for TV 2's hovedkanal er ikke alene en nøgleposition for TV 2 Marketing, men for hele huset. Derfor er jeg særdeles tilfreds med, at Vicky tager den store udfordring op. Hun er det perfekte match og kommer med et stærkt mix af leder- og brancheerfaring," siger TV 2's marketingchef, Jacob Weinreich, i pressemeddelelsen.

"Med den rivende udvikling, som ikke alene TV 2, men hele tv-branchen er inde i, er det mere nødvendigt end nogensinde, at hovedkanalen står så skarpt i alle danskeres bevidsthed som overhovedet muligt, så kanalen kan forblive relevant for alle danskere. Og TV 2 har jo afsindigt mange stærke formater og fællesskaber at trække på, så jeg glæder mig som et lille barn til at komme i gang," udtaler Vicky Wassmann Dahi i meddelelsen om sit kommende job.

TV 2 er på udkig efter yderligere en brandingchef, der får ansvar for TV 2 Networks, som blandt andet dækker over TV 2's nichekanaler Zulu, Charlie og Fri og streamingtjenesten TV 2 Play. Den stilling vil blive opslået snarest.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også