MediaWatch

TV 2 ansætter brandingchef for hovedkanalen

TV 2 henter chef fra DR til stilling som brandingchef for hovedkanalen og søger yderligere en brandingchef, som skal have ansvar for TV 2 Networks.

Vicky Wassmann Dahi begynder 1. juni hos TV 2 i en nyoprettet stilling som brandingchef for hovedkanalen. Det oplyser TV 2 i en pressemeddelelse.

Hun har været ansat hos blandt andet Carlsberg og senest DR gennem otte år. Her havde Vicky Wassmann Dahi ligeledes ansvar for brand-strategien for DR's kanaler.

"Jobbet som brandingchef for TV 2's hovedkanal er ikke alene en nøgleposition for TV 2 Marketing, men for hele huset. Derfor er jeg særdeles tilfreds med, at Vicky tager den store udfordring op. Hun er det perfekte match og kommer med et stærkt mix af leder- og brancheerfaring," siger TV 2's marketingchef, Jacob Weinreich, i pressemeddelelsen.

"Med den rivende udvikling, som ikke alene TV 2, men hele tv-branchen er inde i, er det mere nødvendigt end nogensinde, at hovedkanalen står så skarpt i alle danskeres bevidsthed som overhovedet muligt, så kanalen kan forblive relevant for alle danskere. Og TV 2 har jo afsindigt mange stærke formater og fællesskaber at trække på, så jeg glæder mig som et lille barn til at komme i gang," udtaler Vicky Wassmann Dahi i meddelelsen om sit kommende job.

TV 2 er på udkig efter yderligere en brandingchef, der får ansvar for TV 2 Networks, som blandt andet dækker over TV 2's nichekanaler Zulu, Charlie og Fri og streamingtjenesten TV 2 Play. Den stilling vil blive opslået snarest.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

DR's arkiv skal gøres tilgængeligt gennem Det Kongelige Bibliotek

Over de næste tre år er der afsat 62,5 mio. kr. i den nye medieaftale til at etablere offentlig adgang til DR’s omfattende arkivmateriale, hvilket har været et hedt politisk ønske i en årrække. Det digitale leksikon lex.dk kan få en rolle i forhold til formidling, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs