En del af Watch Medier

MediaWatchtorsdag2. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
26.04.2016kl. 08.00

TV 2: Mobiltrafik vokser mere end desktop falder

Mobilen som annoncemedie er fokusområde i TV 2. "Den gode nyhed er, at vores mobiltrafik stiger mere, end desktoptrafikken falder," siger kommerciel direktør.
Foto: Miriam Dalsgaard/Polfoto/Arkiv
af CHRISTIAN CARLSEN

TV 2's præsterede i i årets første tre måneder en tocifret vækst i det digitale annoncesalg, og det kan tv-stationen især takke mobiltrafikken for, fortæller TV 2's kommercielle direktør, Flemming Rasmusssen. Det skriver Berlingske Business.

"Den gode nyhed er, at vores mobiltrafik stiger mere, end desktoptrafikken falder, og vi har haft tocifret vækst på vores samlede digitale annoncesalg. Halvdelen af væksten er drevet af mobilen, mens resten er drevet af mere effektfulde produkter på desktop og web-TV," siger Flemming Rasmussen til Berlingske Business.

TV 2-direktøren erkender, at skiftet i trafikken til mobilen er en udfordring, bl.a. fordi mobilen som annoncemedie stadigvæk er under udvikling. Af den grund er mobilen også et fokusområde for TV 2, fortæller han.

TV 2 kom i årets første tre måneder ud med et resultat før finansielle poster, det såkaldte EBIT-resultat, på 0 kr. Det er præcis det samme som sidste år. TV 2's omsætning gik frem med omkring 3 pct. Det er udelukkende abonnementsindtægternes fortjeneste. De steg med 5,5 pct.

Relaterede artikler:

  • Foto: Miriam Dalsgaard/Polfoto/Arkiv

    Haarder: Et salg af TV 2 har lange udsigter

    For abonnenter

  • Foto: Miriam Dalsgaard/Polfoto/Arkiv

    TV 2 kommer ud af første kvartal med et rundt 0

    For abonnenter

  • Foto: Morten Flarup/Polfoto/Arkiv

    Q1: Dalende tv-sening rammer MTG og Discovery hårdest

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Screenshot
Ugeblade & Magasiner

Gaffa har kurs mod 10.000 betalende abonnenter

Musikmediet har tredoblet abonnementsbasen, mens slunkne annonceindtægter har rettet sig. Gaffa ser dog først ind i muligt overskud fra 2024.
  • Medier kritiserer Medienævnet efter afslag på mediestøtte
  • Chefredaktør forlader Gaffa

For abonnenter

Foto: Laure Andrillon/Reuters/Ritzau Scanpix
Digital

Meta halverede overskud i sidste kvartal af 2022

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
TV

Youtube slukker for annoncer hos danske kristne influencere

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Digital

VG udvikler transskriberingsværktøj

For abonnenter

Foto: Uffe Weng/dr
Digital

Danske Medier sætter strøm til nye features i Podcastindex

For abonnenter

Rettigheder til Formel 1-løb med den hollandske racerkører Max Verstappen bærer en del af æren for Viaplays abonnementsvækst i landet. | Foto: Hoch Zwei/AP/Ritzau Scanpix
TV

Viaplay lander hollandsk distributionsaftale på streaming

For abonnenter

Læs også

Foto: Aller Foto
Ugeblade & Magasiner

Aller Media hyrer ny direktør

Mediekoncernen forfremmer porteføljechef til at stå i spidsen for digital produktudvikling og brugeroplevelser.

For abonnenter

Foto: Screenshot
Ugeblade & Magasiner

Gaffa har kurs mod 10.000 betalende abonnenter

Musikmediet har tredoblet abonnementsbasen, mens slunkne annonceindtægter har rettet sig. Gaffa ser dog først ind i muligt overskud fra 2024.

For abonnenter

Rettigheder til Formel 1-løb med den hollandske racerkører Max Verstappen bærer en del af æren for Viaplays abonnementsvækst i landet. | Foto: Hoch Zwei/AP/Ritzau Scanpix
TV

Viaplay lander hollandsk distributionsaftale på streaming

En ny aftale med krog i populær sportsrettighed skal give Viaplays hollandske abonnementsbase et boost. Streamingtjenesten har i forvejen godt en mio. abonnenter i landet. 

For abonnenter

Seneste nyt

  • Gaffa har kurs mod 10.000 betalende abonnenter – 08.25
  • Youtube slukker for annoncer hos danske kristne influencere – 08.18
  • Meta halverede overskud i sidste kvartal af 2022 – 07.25
  • Viaplay lander hollandsk distributionsaftale på streaming – 07.05
  • Podimo indgår partnerskab om distribution med Oister – 1. feb.
  • VG udvikler transskriberingsværktøj – 1. feb.
  • Danske Medier sætter strøm til nye features i Podcastindex – 1. feb.
  • Geelmuyden Kiese finder ny skandinavisk chef for public affairs – 1. feb.
  • Schibsted lukker sammenligningsportal uden for Skandinavien – 1. feb.
  • Den danske medietop halter efter andre nordiske lande i arbejdet med ligestilling – 1. feb.
  • Politiker har separat telefon til Tiktok: Frygter datahøst – 1. feb.
  • Podimo ansætter produktdirektør og vækstchef fra techtop – 1. feb.
  • Postnords danske forretning giver stort underskud i 2022 – 1. feb.
  • Russisk domstol idømmer kritisk journalist otte års fængsel – 1. feb.
  • Aller Media hyrer ny direktør – 1. feb.
Flere nyheder

Job

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Life science journalist

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

Se flere jobs

Watch Job

  • Forvaltningsservicechef i Vestforbrænding

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

  • Head of Business Development

  • Business Intelligence Specialist

  • Business Change Manager til implementering af fremtidens togs uddannelsesprojekter

Se flere jobs

Job

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Life science journalist

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge