MediaWatch

Aller-bureau fyrer direktør efter tab af storkunde

Aller Medias nye client publishing-forretning skal skære ned i Sverige efter SAS har valgt nyt bureau. Det koster bl.a. den svenske direktør jobbet.

Tabet af SAS og produktionen af inflight magasinet Scanorama koster stillinger i den svenske del af Aller Medias nyopkøbte client publishing forretning, skriver Dagens Media.

Aller Media købte i sommer Datagraf A/S, hvis svenske datterselskab DG Communications siden 1972 har stået for produktionen af Scanorama. For nylig valgte SAS at bryde det årelange samarbejde og satse på et nyt magasin og digitalt koncept, der bliver lagt i hænderne på et nyt svensk bureau.

Konsekvensen er nedskæringer i DG Communications, der berører i alt 4-5 medarbejdere, herunder direktøren Lennart Jennische.

DG Communications havde inden nedskæringerne 16 ansatte og omsatte sidste år for 36 mio. kr.

"Det er desværre ikke muligt at Lennart kan fortsætte. Lennart har gennem årene gjort en stor professionel indsats, som vi værdsætter," skriver Svend Erik Baadsgaard, direktør i Datagraf, i en mail til Dagens Media.

Aller-bureau mister storkunde

Aller-opkøb af Datagraf blåstemplet

Aller køber datagraf 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs