Aller køber datagraf
![Foto: Aller Media](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article5826847.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Aller%2520huset.jpg)
Aller Media køber alle aktier i Datagraf-koncernen, bekræfter Aller Media i dag.
Datagraf-koncernen driver Datagraf Communications og annonce- og medievirksomheden DG Media - forretningsområder, der ligger tæt op ad Aller Medias voksende danske Client Publishing-division og koncernens content marketing aktiviteter i Norge og Sverige.
Opkøbet skal på sigt gøre Aller Media til "nordisk markedsleder" på det voksende marked for content marketing, skriver Aller Media i en pressemeddelelse.
”Det store forretningsmæssige sammenfald og stærke match i forhold til kunder og målgrupper sikrer Aller en markedsledende position på det danske marked inden for client publishing og content marketing samt styrker Allers tilstedeværelse yderligere i Norge og Sverige,” siger adm. direktør i Aller Media A/S, Pål Thore Krosby, i en pressemeddelelse.
”Vi forventer en kontinuerlig vækst inden for redaktionel og indholdsbaseret kommunikation i de kommende år, og det er koncernens ambition, at blive nordisk markedsleder inden for content marketing. På kort sigt får vi styrket Allers relevans hos annoncører og andre b-t-b kunder lokalt og på nordisk plan, og Aller får tilført yderligere kompetencer og redaktionelt stof, som vi også kan drage nytte af i vores udgiverdivision,” siger han.
144 medarbejdere
Datagraf har aktiviteter i Danmark, Norge og Sverige, og tæller i alt omkring 144 medarbejdere og nåede sidste år et resultat før skat på 4,3 mio. kr. ud af en omsætning, der ifølge selskabet selv var "et betydeligt trecifret millionbeløb".
Koncernen har været gennem nogle tumultariske år. Det blev rekonstrueret efter dele af selskabet gik konkurs i begyndelsen 2012.
Koncernen tæller to selskaber: Datagraf Communications, der laver redaktionel kommunikation som kundemagasiner og digitale produkter og bl.a. udgiver Ud & Se, og DG Media, der tilbyder annoncesalg og også udgiver en række medier og magasiner bl.a. magasinerne 'Smag og Behag' og 'Spis Bedre'.
"Ingen organisatoriske ændringer"
Ifølge Aller Media og Datagraf-direktørerne Svend Erik Baadsgaard og Kristian Lautrup-Nielsen fortsætter Datagraf Communications og DG Media "indtil videre" som selvstændige selskaber ejet af Aller Media A/S med fastholdelse af den eksisterende ledelse.
Ejerskiftet vil ikke, skriver Aller Media, medføre organisatoriske ændringer hos hverken Aller Media A/S eller Datagraf-koncernen.
Aller forventer, at opkøbet af Datagraf-koncernen vil bidrage positivt til virksomhedens top- og bundlinje i den kommende regnskabsperiode og tilføre koncernen langsigtet merværdi finansielt og kompetence- og udviklingsmæssigt.
Sommerens andet opkøb
Aller Media, der har en klar strategi om at købe sig til en større omsætning især på aktiviteter uden for den traditionelle - og strukturelt udfordrede - magasinforretning, var også i juni på opkøb.
Mediehuset opkøbt 95 pct. af aktierne i rejsebureauet Kulturrejser, der er koncernens andet opkøb i rejsebranchen. Aller købte i sommeren 2013 rejsebureauet Nyhavn Rejser.
Relaterede artikler
Aller opkøber endnu et rejsebureau
For abonnenter
Aller tjener mere på kundemagasiner
For abonnenter
Datagraf halverer bundlinjen
For abonnenter