Aller-opkøb af Datagraf blåstemplet

Konkurrencemyndighederne har godkendt Aller Medias opkøb af kundemagasinbureauet Datagraf.

Det giver ikke markedsforskydninger, der svækker konkurrencen på det voksende marked for indholdsmarkedsføring, at selskaberne Datagraf og DG Communications bliver en del af Aller Media.

Det vurderer Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, der har godkendt Allers opkøb af gruppen, der blev annonceret i midten af august. Det skriver Danske Medier.

Datagraf har aktiviteter i Danmark, Norge og Sverige og tæller i alt omkring 144 ansatte.

Koncernen tæller to selskaber: Datagraf Communications, der laver client publishing, og DG Media, der er annonce-salgsbureau og også udgiver en række medier og magasiner bl.a. magasinerne 'Smag og Behag' og 'Spis Bedre'. 

Vil være markedsleder

Koncernen var i 2012 igennem en rekonstruktion efter dele af selskabet gik konkurs. Datagaf Communications A/S nåede sidste år et resultat på 2,9 mio. kr., mens DG Media A/S så en bundlinje på 1,7 mio. kr.

Opkøbet er et led i Aller Medias mål om at blive markedsleder inden for det voksende content marketing-område. En ambition Aller deler med magasinkonkurrenten Egmont Publishing, der for nylig har købt det norske bureau Bonzaii.

Aller driver i forvejen det interne Aller Client Publishing, der bl.a. udgiver kundemagasinerne 'Skøn' og 'Lime'. I forbindelse med den sparerunde, Aller Media meldte ud i går, har koncernen besluttet at lukke in store magasinet Mor, der også er blevet produceret i Aller Client Publishing.

Aller lukker Tidens Kvinder og Frikvarter

Egmont tager kampen op med Aller på client publishing

Aller Medias nye bureau kan miste storkunde

Datagraf ledte efter stærk ejer

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også