
Politiken har ansat Frederik Wiedemann i en nyoprettet stilling som analysechef. Frederik Wiedemann, 43 år, kommer fra en stilling som administrerende direktør for Agillic – en udviklingsvirksomhed, der laver systemer til datadrevet markedsføring og kommunikation.
Han tiltræder det nye job den 1. oktober 2014. Det skriver Politiken i en pressemeddelelse.
Frederik Wiedemann har arbejdet med innovationsstrategi og –organisering igennem i en årrække, herunder som adm. direktør for ReD Associates, hvor han var medstifter og partner i otte år (2005-2012). Opgaven hos Politiken er at styrke talknusning og analysearbejde i huset.
’”Frederik Wiedemann skal lede indsamling, analyse og brug af data på tværs af organisationen. Samtidig skal han og hans team hjælpe resten af ledelsen med at tolke disse data. Det gælder også ved udarbejdelsen af strategier, der gør, at vi kan drage fordel af vores viden, både når vi laver aviser på net og print, og når vi skal tjene penge på at gøre det. Med Frederik har vi fået en kollega, der ikke alene har et meget stærkt fagligt afsæt for at løse denne opgave, men som også har en levende interesse for Politiken, og for alt hvad vi er og står for”, siger ansvarshavende chefredaktør Bo Lidegaard i meddelelsen.
Mere fra MediaWatch
Vestager forventer techlov træder i kraft inden for et år
Europa-Parlamentet arbejder på højtryk for at få stemt de to kommende techlovpakker igennem inden sommer, så de sidste skridt kan tages i efteråret. Allerede næste forår forventes store dele af de to lovpakker at træde i kraft, melder EU’s konkurrencekommissær Margrethe Vestager og EU-parlamentariker Christel Schaldemose.