MediaWatch

Journalistforbundet udpeger ny presse- og kommunikationschef

DJ har hapset engagementsdirektør fra Folkekirkens Nødhjælp, som fremover skal varetage ansvaret for forbundets presse og kommunikation.

Foto: Marius Renner

Dansk Journalistforbund (DJ) sætter navn på sin nye kommunikations- og pressechef, som bliver 50-årige Charlotte Harder, der hidtil har været engagementsdirektør i Folkekirkens Nødhjælp. Det skriver forbundet på sin hjemmeside.

Charlotte Harder har tidligere bl.a. haft ledende stillinger hos DR heriblandt på Deadline, som udlandschef i DR Nyheder og som redaktør på Horisont. Hun har desuden været ansat hos bl.a. Berlingske, TV 2 og Ritzau.

"Jeg er meget optaget af, hvordan DJ kan byde ind i forhold til fremtidens (og nutidens) arbejdsmarked, hvor rigtig mange medlemmer arbejder på en helt anden måde og med nogle andre rammer og vilkår, end de gjorde for 30 år siden. Hvad kommer en øget digitalisering til at betyde for medlemmernes arbejdsliv? Det er emner, hvor jeg gerne vil være med til at styrke DJ’s stemme. Derudover har jeg altid været meget optaget af pressefrihed og ytringsfrihed. Det er områder, der bliver udfordret på nye måder i fremtiden, og hvor jeg gerne vil bidrage til at sikre, at DJ markerer sig stærkt og tydeligt," siger Charlotte Harder i en pressemeddelelse fra DJ.

Ledelsen af kommunikation og presse hos DJ var senest i hænderne på Allan Visborg Andreasen, der forlod posten i efteråret.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs