Fremtidens journalist er som DJ Tiësto

Journalister bliver i stigende grad løsttilknyttede, kreative medarbejdere. Det stiller krav til deres evne til at brande og kapitalisere sig selv, skriver Aske Kammer, Ph.d. og adjunkt, SDU.
Aske Kammer, Phd. og adjunkt ved Center for Journalistik, SDU

Journalister skal bygge deres egne brands og markedsføre sig selv på sociale medier. Det har vi hørt gentagne gange de seneste år. Nu understreger en aktuel sag fra de højere luftlag i den amerikanske mediebranche imidlertid, at der er tale om mere end blot en floskel.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også