Fra journalistik til Paparazzi-reality

Ekstra Bladets nye web-tv-format 'Paparazzi' er endnu et eksempel på, at aviserne går ud over kerneydelserne for at hente læsere. Og kommercielt rummer 24-timers kendis-format interessante perspektiver. 
Aske Kammer
Aske Kammer
Aske Kammer, Ph.d., ekstern lektor.

Ekstra Bladets nye tv-satsning ’Paparazzi’ er et web-tv-format, hvor en kendt person i 24 timer følges af et kamerahold, hvis optagelser streames live på Eb.dk.

Det er altså et format, der lokker med at give et blik ind i den ægte privatsfære bag facaden. Som sådan har det meget til fælles med populære reality-formater på de kommercielle tv-kanaler – ikke mindst ’Haps! Du er fanget’ på Kanal 4 og Kanal 5, hvor værtinden Annette Heick lænkede sig sammen med andre kendte og fulgte dem i tykt og tyndt. Første afsnit af ’Paparazzi’ er næsten reality i anden potens; første "offer" er nemlig – meget symptomatisk - Mascha Vang, der i sin tid blev kendt ved at deltage i 1. sæson af ’Paradise Hotel’.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også