MediaWatch

Debat: Washington Post kan blive avisen til generation Twitter

Jeff Bezos’ opkøb af Washington Post har potentialet til at redde den amerikanske hovedstads mest magtfulde medie og ende med en helt ny avismodel på såvel indhold, annonce, abonnement og distribution.

Støvet har lagt sig, efter Amazons Jeff Bezos for to uger siden købte Washington Post. Opstanden var betragtelig i den amerikanske hovedstads magtelite, hvor the Post -  trods et årelangt stigende underskud og konkurrence fra hjemmesider som Politico, the Daily Beast og the Hill – fortsat sidder tungt på den politiske meningsdannelse.

Reaktionerne var mangfoldige, men overtegnede tilhører gruppen af optimister, der ser frem til en fremtidsparat mediebaby som resultat af ”ægteskabet mellem old media and new money” som the Guardians Emily Bell kaldte salget. 

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Watch Medier opruster og udvider i Norge

Ansættelsen af nyhedsredaktør er en del af danske Watch Mediers norske søstermediers ekspansion. I løbet af 2022 skal han stå for lanceringen af to nye branchemedier.

45.000 så europæisk fodboldkamp hos lokalmedie

Redaktionschef kalder seertallene for ”rigtig flotte” i en lederartikel, efter at regionalavisen sikrede sig rettighederne til at vise Viborg FF’s Conference League-kamp på sin hjemmeside.

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs