MediaWatch

Intet medie har for alvor knækket koden med at nå de unge

Hvordan skal traditionelle medier nå de yngre målgrupper med nyhedsindhold i en digital tid med sociale medier, influencere, brugergenereret indhold og andre formater? Denne udfordring kigger MediaWatch på i en ny artikelserie. I denne første artikel kigger på vi tal om de unges nyhedsforbrug og specifikt avisernes udfordringer.

Foto: Helle Arensbak/Ritzau Scanpix

De unge dropper de traditionelle medier. Det er en af konklusionerne i DR Medieforsknings rapport Medieudvikling 2021.

Rapporten understreger pointen ved at nævne en række af de seneste 10 års talrige ungdomssatsninger, som har slået fejl. De unge, dvs. 15-24 år, vil have indhold, der individuelt, relationelt og autentisk, hvilket de traditionelle medier ikke kan levere. Derfor strømmer de unge til streaming samt sociale medier, mens de traditionelle medier stadig leder efter en holdbar ungestrategi, lyder det i rapporten.  

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs