Intet medie har for alvor knækket koden med at nå de unge

Hvordan skal traditionelle medier nå de yngre målgrupper med nyhedsindhold i en digital tid med sociale medier, influencere, brugergenereret indhold og andre formater? Denne udfordring kigger MediaWatch på i en ny artikelserie. I denne første artikel kigger på vi tal om de unges nyhedsforbrug og specifikt avisernes udfordringer.
Foto: Helle Arensbak/Ritzau Scanpix
Foto: Helle Arensbak/Ritzau Scanpix
Af Sten Løck, freelancejournalist

De unge dropper de traditionelle medier. Det er en af konklusionerne i DR Medieforsknings rapport Medieudvikling 2021.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også