MediaWatch

Ny rapport: Fem nedslag om danskernes nyhedsforbrug i 2021

Coronapandemien har sat sit præg på danskernes nyhedsforbrug i 2021. Mens tilliden og brugen af nyhedsmedier er steget, halter betalingsvilligheden. Til gengæld er der vækstpotentiale at spore blandt unge på podcastmarkedet, lyder det fra professor.

Journalister stiller spørgsmål under et af det seneste års mange pressemøder om coronasituationen. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix

Ændrede nyhedsvaner hos den unge del af landets voksne er blandt de mest iøjenfaldende tendenser, der bliver fremhævet i rapporten "Danskernes brug af nyhedsmedier 2021", som er en del af den internationale undersøgelse Reuters Digital News Report 2021.

Coronapandemien er ikke overraskende stadig den mest dominerende faktor i ændringerne i nyhedsforbruget. Det konkluderer Kim Schrøder, professor på Center for Nyhedsforskning på Roskilde Universitet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Watch Medier opruster og udvider i Norge

Ansættelsen af nyhedsredaktør er en del af danske Watch Mediers norske søstermediers ekspansion. I løbet af 2022 skal han stå for lanceringen af to nye branchemedier.

45.000 så europæisk fodboldkamp hos lokalmedie

Redaktionschef kalder seertallene for ”rigtig flotte” i en lederartikel, efter at regionalavisen sikrede sig rettighederne til at vise Viborg FF’s Conference League-kamp på sin hjemmeside.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs