Ny rapport: Fem nedslag om danskernes nyhedsforbrug i 2021

Coronapandemien har sat sit præg på danskernes nyhedsforbrug i 2021. Mens tilliden og brugen af nyhedsmedier er steget, halter betalingsvilligheden. Til gengæld er der vækstpotentiale at spore blandt unge på podcastmarkedet, lyder det fra professor.
Journalister stiller spørgsmål under et af det seneste års mange pressemøder om coronasituationen. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix
Journalister stiller spørgsmål under et af det seneste års mange pressemøder om coronasituationen. | Foto: Finn Frandsen/Ritzau Scanpix

Ændrede nyhedsvaner hos den unge del af landets voksne er blandt de mest iøjenfaldende tendenser, der bliver fremhævet i rapporten "Danskernes brug af nyhedsmedier 2021", som er en del af den internationale undersøgelse Reuters Digital News Report 2021.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også