Debat om "reklamer nej tak"-ordning blusser op på ny

I et åbent brev opfordrer bl.a. Coop og Dansk Industri politikerne til at genoptage arbejdet med at få ændret den såkaldte "reklamer nej tak"-ordning til en "ja tak"-ordning. Det vil få store konsekvenser for de lokale ugeaviser, advarer Danske Medier. Regeringen og Venstre er skeptiske.
Foto: Jonas Pryner Andersen/Ritzau Scanpix
Foto: Jonas Pryner Andersen/Ritzau Scanpix

Den nuværende ordning, hvor man som borger aktivt skal frasige sig reklamer i postkassen, hvis man ikke vil modtage dem, bør få ændret fortegn, så det bliver et aktivt tilvalg at få de adresseløse forsendelser.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også