MediaWatch

Danske Medier om udspil: Det siger noget om, at krisen hos regionale medier er akut

Selvom øget statsstøtte ikke er private mediers yndling, er den nødvendig på det regionale område, siger direktør for Danske Medier om det medieudspil, organisationen netop har fremlagt, hvor det også fremgår, at TV 2 Regionerne skal under lup. Organisationen vil have forhandlingerne på gled hurtigt.  

Foto: Thomas Tolstrup

Der skal sendes en større pose penge ud til de private medier for at vende udviklingen i det regionale og lokale mediebillede. Det mener organisationen Danske Medier, der i sit medieudspil konkret foreslår, at politikerne opretter en fireårig digital udviklingspulje på i alt 140 mio. kr. øremærket til lokalmedierne.

Det vil øge den samlede mediestøtte og i den forstand gøre medierne mere afhængige af staten, men det er nødvendigt med en saltvandsindsprøjtning, siger Louise Brincker, adm. direktør for Danske Medier.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs